Het nut van meerdere landingspagina’s

Meer conversies door meerdere landingspagina’s op je website

Meerdere landingspagina’s voor één en dezelfde dienst of product? Dat klinkt op het eerste gezicht opzienbarend; waarom zou je meerdere pagina’s maken over hetzelfde item? Het antwoord ligt in getargete online marketing met jouw landingspagina. Maar voordat we dieper ingaan op het nut van meerdere landingspagina’s, definiëren we eerste het begrip.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een specifieke pagina waar een bezoeker op komt na het klikken op een advertentie of resultaat uit een zoekmachine. Een goede landingspagina bevat vaak een specifieke aanbieding/actie of content die gericht is op conversie. Met een landingspagina zorg je voor conversie optimalisatie. Om te zorgen dat elke pagina optimaal effect heeft, mag een call to action niet ontbreken. Hiermee zet je je potentiële klanten aan tot actie en zorg je dat je leads ook daadwerkelijk converteren.

Als je wilt dat je landingspagina zoveel mogelijk potentiële klanten trekt, is het heel belangrijk om te zorgen dat je de juiste SEO keyword gebruikt. Hoe je zorgt dat jouw pagina hoog scoort in de zoekmachines, vertellen we je in deze blog.

landingspagina, growth hacks, marketingstrategie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

Waarom wil je meerdere landingspagina’s per dienst of product gebruiken?

Een landingspagina geeft dus antwoord op een specifieke vraag van een bezoeker. Deze vraag kan gerelateerd zijn aan bijvoorbeeld een locatie of een bepaalde specificatie van een product of dienst.

Bij een locatie gerelateerde vraag kun je denken aan: ‘Wat zijn de beste Growth Agencies van Amsterdam?’ of ‘Welk bedrijf is de beste Growth Agency van Utrecht?’. De zoekopdracht zelf hoeft niet per se in vraagvorm te zijn. Het kan ook een samenvoeging van woorden zijn zoals bijvoorbeeld ‘Growth Agency Amsterdam’. Dat is geen zoekopdracht in een vraagvorm, maar het doel is hetzelfde. De potentiële klant zoekt een antwoord op de vraag: ‘welke Growth Agencies zijn er in Amsterdam?’. Het is dus belangrijk om hier rekening mee te houden tijdens het maken van jouw pagina.

Bij een vraagstuk met een bepaalde specificatie kun je denken aan de verschillende specificaties je product en hoe deze interessant zijn voor je potentiële klant. Iemand kan bijvoorbeeld zoeken op ‘Milieuvriendelijke koelkast’, maar ook op ‘Geluidsstille koelkast’ om vervolgens uit te komen bij dezelfde koelkast.

In dit geval kun je een pagina bouwen die zich volledig richt op milieuvriendelijke koelkasten. De koelkast die je hier aanraadt verkoop je natuurlijk in je webshop waar je jouw klanten met een directe link naartoe stuurt. Daarnaast kun je een landingspagina ontwikkelen die zich volledig richt op geluidsstille koelkasten. Uiteindelijk raadt deze pagina dezelfde koelkast aan als de pagina voor milieuvriendelijke koelkasten. Zo speel je met meerdere landingspagina's in op diverse behoeften van je potentiële klanten. Dit geeft je de mogelijkheid om meer potentiële klanten te bereiken en zo voor meer conversies te zorgen.

landingspagina, growth hacks, marketingstrategie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

Hoe werken locatiegerichte landingspagina’s?

Hoe je specificatie landingspagina’s creëert voor je product, spreekt verder voor zich. Maar hoe zorg je er nu voor dat je met locatiegerichte landingspagina’s slim inspeelt op je potentiële klanten? Hierbij is het belangrijk om antwoord te geven op de volgende vraag: ‘voor welke locaties is mijn onderneming relevant?’.

Zodra je deze vraag beantwoord hebt, weet je voor welke locaties je landingspagina’s moet aanmaken.

Stel, je hebt een webshop die fietsen verkoopt en hebt daarnaast een aantal vaste verkooppunten in Utrecht, Rotterdam en Den Haag. De fietsen die je verkoopt zijn gericht op studenten. Dit kan betekenen dat de fietsen ook relevant zijn voor studentensteden zoals Leiden, Groningen en Maastricht. Je maakt daarom per stad een landingspagina’s en komt uit op zes landingspagina’s. De cruciale factor is dat je deze pagina’s op een relevante manier voor je potentiële klanten inricht voor iedere specifieke locatie. Hier gaat het met name over de content en de bewoording die je op de landingspagina gebruikt.

Bijvoorbeeld: de landingspagina voor fietsen in Maastricht begin je met ‘Ben jij opzoek naar een goedkope sportieve fiets in Maastricht?’. Je kunt hierbij ook enkele zoektermen en SEO keywords gebruiken die puur gericht zijn op de lokale markt, zoals ‘fiets kopen Neude Utrecht’. Hoe je er verder voor zorgt dat je goed wordt gevonden met je locatiegerichte pagina, lees je in deze blog. Kom je er zelf niet uit? Neem gerust vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Last but, not least: blijf relevant!

Natuurlijk speelt ook de relevantie een rol bij het nut van meerdere landingspagina’s. Heb jij een artikel geschreven over de ‘trends in de logistieke markt’ in 2016, dan is dat artikel na een aantal jaar aan vervanging toe. Zo zien zoekmachines zoals Google dat ook. Als na verloop van tijd een pagina minder relevant wordt laat een zoekmachine de pagina minder goed scoren in de zoekmachines. Zelfs als de pagina nog wel kan aansluiten bij jouw product/dienst.  Zorg dus dat je landingspagina’s altijd relevant en up-to-date blijven.

Tijd voor meerdere landingspagina dus!

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Tristan Oosterhoorn

Enthousiasme over growth hacking met een flinke dosis technische kennis kenmerkt Tristan. Hij houdt zich graag bezig met ondernemerschap en technische innovaties. Voor Leapforce werkte Tristan met Philip & Witold samen op meerdere projecten.

Afbeeldingsresultaat voor linkedin official logo

Een reactie plaatsen