Growth hacks voor lead generatie

Aan de slag met growth hacks

Als experts in growth hacking verzorgt Leapforce elke week een growth hack op LinkedIn. Handig, praktisch en vooral heel laagdrempelig. Je kunt dus direct aan de slag. Heb je de tips op LinkedIn gemist? Hieronder is een overzicht van de afgelopen weken, en je kunt ons natuurlijk op LinkedIn volgen, dan krijg je ze direct vers van de pers. De vorige vier kun je hier lezen.

Growth hack #14 groei je social media volgers

Volgers op je social media kanalen zoals Twitter, Instagram en Facebook, zijn belangrijk om het bereik van je bedrijf te vergroten. Meer volgers is meer bereik. Door mensen terug te volgen die jou volgen, en mensen die jouw posts liken te volgen, creëer je vaak een meer engagement met meer volgers.

Growth hack #15 local & dynamic advertising

Lokale en dynamische advertenties op Google zorgen ervoor dat je advertenties veel doelgerichter zijn. Zo kun je met deze methode de headlines van je advertentie in Google dynamisch maken door bijvoorbeeld de locatie van de zoeker. Dus als iemand in Amsterdam zoekt op Growth Hacking Agency, kun je de headline "Growth Hacking Agency voor Amsterdamse bedrijven" plaatsen. Dit leidt vaak tot meer clicks en hogere conversies.

Growth hack #16 verbeter je website snelheid

Volgens dit onderzoek verlaat de helft van de websitebezoekers je website wanneer deze niet binnen 3 seconden laadt.

Dit is iets waar te weinig ondernemers bij stilstaan. De snelheid van je website heeft dus een enorme impact op het aantal bezoekers, de bounce rate en het aantal conversies. Daarom kan het optimaliseren van je websitesnelheid leiden tot een enorme boost van je websiteverkeer.

Growth hack #17 Benader nieuwsbrief inschrijvers

Bij Leapforce zijn we onlangs gaan experimenteren met het op een persoonlijke manier benaderen van nieuwsbrief inschrijvers.

Wanneer iemand zich heeft ingeschreven sturen we een persoonlijk mailtje waarin we bedanken voor de inschrijving en of ze specifieke problemen hebben of opzoek zijn naar adviezen. Dit heeft geresulteerd in meerdere positieve reacties, waardoor engagement omhooggaat en een verhoging van leads in de sales pipeline.

Growth hack #18 Creëer schaarste

Maak een aanbieding op je website waarbij jouw dienst of product voor een gelimiteerde tijd met korting aanbiedt. Door de tijd weg te laten tikken op je website wek je schaarste. Dit kan leiden tot een enorme boost in verkoop via je website.

Growth hack #19 Social media volgers creëren met bots

Social media volgers creëren met bots Volgers op je social media kanalen zoals Twitter en Instagram zijn belangrijk om het bereik van je bedrijf te vergroten. Meer volgers is meer bereik.

Met bots voor Twitter (Tweepi & Tweetfavy) en Instagram (Gramista & Social Drift) kan je op basis van hashtags, interesses, locaties en profielen zoeken en automatisch mensen volgen, berichten liken en soms zelf reageren op berichten.

Dit leidt tot meer volgers en dus ook tot een groter bereik van je bedrijf. Zo heeft Leapforce het in 3 weken het aantal volgers op Twitter met 300% verhoogd door hier een bot voor in te zetten. Uiteraard gaat dit om echte mensen.

Growth hack #20: Experimenteer met Google Shopping Ads

Als je producten verkoopt, kan het interessant zijn om eens te experimenteren met adverteren op Google Shopping. Dit kan een nieuw kanaal zijn waarmee je onlineverkoop een goede boost geeft.

Start met een klein budget (van een paar honderd euro) en de ads voor een of twee weken te laten lopen. Daarna kun je het resultaat evalueren en door middel van een simpele rekensom bepalen of je dit moet opschalen of niet.

Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die je kunt proberen om meer leads en tractie te krijgen. 

Stephanie de Geus

Storyteller in hart en nieren. Stéphanie werkte als magazine hoofdredacteur in Engeland voor ze naar de online wereld vertrok. Ze wordt enthousiast van alles wat met technologie te maken heeft, leest zichzelf een slag in de rondte en vindt overal wel een verhaal.

Een reactie plaatsen