Content marketing in 2019 en verder

Leestijd: 1 minuut

De toekomst van content marketing strategie volgens HubSpot

Sinds het begin van content marketing is deze strategie gevoelig voor elke ontwikkeling en trend. Het is dan ook niet verrassend dat content marketing altijd in beweging blijft. Nu 2018 op zijn einde loop, is het tijd om vooruit te kijken naar de ontwikkelingen content marketing in het komende jaar beïnvloeden.

Een van de dingen die veranderd is SEO en de manier waarop zoekmachines met content omgaan. Waar eerder SEO keywords van essentieel belang waren, wordt content nu op een andere manier geëvalueerd door de zoekmachines. Deze hechten nu meer waarde aan content met meer context die onderling goed verbonden is met hyperlinks. Bijvoorbeeld door Pilar content met verwante content er omheen.

Voor veel bedrijven betekent dit dat er een verandering van strategie nodig is. Zeker op het gebied van organische zoekresultaten. HubSpot pakt dit bijvoorbeeld aan door naar de vindbaarheid per onderwerp te kijken in plaats van keyword. Daarvoor maken zijn gebruik van topic clusters.

content marketing, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

Hiermee krijgt de content een sterkere positie in de zoekresultaten wat het gemakkelijker maakt voor leads om de juiste informatie te vinden.

Dit is een van de vele dingen die HubSpot voorziet als verandering op het gebied van content marketing strategie. Benieuwd naar de rest? Het hele artikel lees je hier.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Stephanie de Geus

Storyteller in hart en nieren. Stéphanie werkte als magazine hoofdredacteur in Engeland voor ze naar de online wereld vertrok. Ze wordt enthousiast van alles wat met technologie te maken heeft, leest zichzelf een slag in de rondte en vindt overal wel een verhaal.

Een reactie plaatsen