Millenials zijn de toekomst

Leestijd: 2 minuten

Mijn generatie kon niets, Millennials kunnen meteen aan de slag

30 jaar geleden startte ik bij IBM. Na 8 jaar studeren, toen nog op kosten van de staat, ging de drs geneeskunde toch maar het corporate bedrijfsleven in. Eerst rustig een jaartje opgeleid worden, natuurlijk inclusief salaris en leaseauto. Daar kunnen de millenials van nu zich niets bij voorstellen.

Alles wat IBM toen te bieden had kwam voorbij in een heuse opleidingsklas. In het eerste jaar leverde je niets op. Elk systeem waar je mee werkte had je nog nooit gezien, was super ingewikkeld en niet gebruiksvriendelijk. Daarnaast moest je toetsencombinaties uit je hoofd leren waar je al bijna een aparte opleiding voor nodig had. Kennis was altijd dagen weg voor dat je het had. Niets van onze studies, en zeker de mijne niet, was direct toepasbaar. Het bedrijfsleven was een nieuwe wereld die weinig met de vorige te maken had.

Wat een verschil is het om met de millennials te werken. Mijn compagnon Witold Rosendaal is met 25 jaar de een na oudste van ons bedrijf Leapforce, de rest is jonger.

Ondanks dat millennials langer moeten werken, genieten ze korter van het studentenleven, doen ze meer studies te gelijk, hebben ze het buitenland gezien en hebben ze allerlei baantjes om hun met horeca doorspekte leven in the fast lane te bekostigen.

Deze digital natives zijn opgegroeid met apps, gewend eerst te zoeken voor ze vragen en zelf oplossingen te vinden. Apps, devices en tools, de digital natives weten niet beter. Ze zijn zelfstandig, leergierig en willen vooral leren en praktisch aan de slag. Alles wat ze nodig hebben is real time beschikbaar en slechts binnen een paar toetsaanslagen of voice commands te vinden.

Millennials beseffen dat alles al bedacht en gedocumenteerd is en dus vindbaar is. Bij ons dragen ze van dag één bij aan projecten. En dat is wat onze klanten nodig hebben de transitie te maken naar nieuwe tools en technieken. Ik vind het een genot omringd te zijn met deze energie en mentaliteit. Ze zijn uitstekend inzetbaar bij onze klanten die allerlei apps en tools nodig hebben om hun digitale verkoop machine aan de gang te krijgen.

Een van onze klanten wees me op deze quote: “We’ll never stop tinkering with our tech infrastructure; just the act of trying out new tools often helps us streamline an inefficient process.” En zo is het.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Philip Hennemann

Ervaren ondernemer, CEO en interimmanager. Philip is oprichter van Infostrada Sports en heeft meerdere bedrijven op het gebied van IT en data geleid. In zijn carrière zijn big data, nieuwe technologieën en bedrijfsgroei altijd zijn inspiratie geweest. Voor Leapforce, hebben Witold & Philip op verschillende projecten samengewerkt.

Afbeeldingsresultaat voor linkedin official logo

Een reactie plaatsen