Conversie optimalisatie met pop-ups

Leestijd: 2 minuten

De beste pop-up voorbeelden voor conversie optimalisatie

Sommigen zweren bij websitepop-ups, anderen vinden ze vervelend. De waarheid is dat pop-ups vaak wonderen doen voor je conversie optimalisatie. Het is een geweldig middel om je lead magnet of dienst aan te prijzen. Ook wij experimenteerden met pop-ups en zagen onze conversie optimalisatie aanzienlijk stijgen.

Maar er altijd ruimte voor nieuwe experimenten en andere soorten pop-ups. Personizely.net verzamelde 25 pop-up designs om je te inspireren om te experimenteren. Wij zetten onze vijf favorieten hier op een rij.

1. Laat je lead kiezen

Laat je lead kiezen welke informatie hij of zij wil ontvangen. Wil je nieuwsbrieven ontvangen over zakelijke- of casual kleding? Daarmee is de kans groter dat je nieuwsbrieven ook echt goed gelezen worden en het aantal clicks hoger is.

Conversie optimalisatie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

2. Attendeer je leads op sales en aanbiedingen

Attendeer je leads op de nieuwste aanbiedingen en stuur ze gelijk met een link naar de landingspagina. Dat zorgt direct voor een hogere sales conversie.

Conversie optimalisatie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

3. Maak een product of dienst beperkt beschikbaar

De beste manier om je conversie optimalisatie te verhogen is door beperkte beschikbaarheid. Een countdown klok in je pop-up maakt dit extra duidelijk en creëert een noodzaak om nu te kopen.

Conversie optimalisatie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

4. Stel een vraag, in plaats van zenden

Klanten vinden het belangrijk dat er naar ze geluisterd wordt. En hoe kun je dat beter doen? Precies door vragen te stellen.

Conversie optimalisatie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

5. Een persoonlijke aanpak

Persoonlijk contact is ook in het digitale tijdperk nog altijd het beste. Vraag je klanten hun gegevens achter te laten en bel ze persoonlijk terug.

Conversie optimalisatie, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Storyteller in hart en nieren. Stéphanie werkte als magazine hoofdredacteur in Engeland voor ze naar de online wereld vertrok. Ze wordt enthousiast van alles wat met technologie te maken heeft, leest zichzelf een slag in de rondte en vindt overal wel een verhaal.

Een reactie plaatsen