4 nieuwe growth hacks om te proberen

Wil je groeien? Deze growth hacks helpen je op weg

Als experts in growth hacking verzorgt Leapforce elke week een growth hack op LinkedIn. Handig, praktisch en vooral heel laagdrempelig. Je kunt dus direct aan de slag. Heb je de tips op LinkedIn gemist? Hieronder is een overzicht van de afgelopen weken, of je kunt ons natuurlijk op LinkedIn volgen, dan krijg je ze direct vers van de pers. De eerste zes hacks kun je hier lezen.

#7 Chrome plugins (reactivation)

Met een Google Chrome plugin kun je mensen heractiveren om je website te bezoeken. Wanneer mensen je website bezoeken kun je deze bezoekers toestemming vragen om meldingen te sturen in de browser. Bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe post op je blog staat. Google Chrome plugins zijn redelijk makkelijk te realiseren en kunnen oude websitebezoekers opnieuw activeren en een boost geven aan het websitebezoek.

#8 Retargetting

Warme leads binnenhalen via retargeting: Op het moment dat iemand je website heeft bezocht en deze heeft verlaten, kun je deze retargetten via social media kanalen.

Deze leads kennen je bedrijf en website al en zijn dus al in een vergevorderd awareness stadium. Dit betekent dat je je product meestal niet opnieuw hoeft uit te leggen, maar meer de diepte in kunt gaan met je advertentie. Zo blijf je top of mind en vergroot je de kans dat deze leads uiteindelijk alsnog bij jouw bedrijf kopen. Overigens kun je hier lezen over een mooi alternatief voor online adverteren.

#9 Referral marketing

Zorg met referral links dat je huidige klanten jouw dienst of product makkelijk kunnen promoten bij kennissen, vrienden of op social media.
Zo geeft voedselbezorger Deliveroo korting op je volgende bestelling als je andere mensen via de mail uitnodigt om gebruik maken van Deliveroo. Daarbij krijgt de ontvanger ook korting en worden beide partijen gestimuleerd.
Referrals kunnen zorgen voor een viral effect die jouw dienst of product een boost kan geven. Lees in dit artikel meer over viral effecten en de manier om je viral coefficient te berekenen bij tractie kanaal 1. Viral Marketing.

#10 Doelgericht samples of diensten weggeven

Geef je product of dienst gratis weg aan een doelgericht publiek (zoals trendsetters of bekende mensen). Zo gaf Uber gratis ritjes weg aan Venture Capital professionals bij evenementen om Uber te promoten, gaf het online cloud opslagbedrijf Box gratis ruimte weg aan medewerkers. Veel bedrijven die producten produceren maken gebruik van social media influencers om hun product bij een groot publiek te promoten.
Daarbij is het wel belangrijk om heel selectief om te gaan met de gekozen persoon of doelgroep. Wat wil je hiermee bereiken? We raden je dan ook altijd aan om vooraf doelen en hypothesen op te stellen.
Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die je kunt proberen om meer leads en tractie te krijgen. Zo beschreven we eerder 19 tractie kanalen die je kunt gebruiken om meer leads te krijgen. Of je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Dan krijg je de nieuwste growth hacking tips direct in je inbox.

 

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Een reactie plaatsen