Email marketing tips: zo krijg je meer nieuwsbrief aanmeldingen

Leestijd: 3 minuten

Tips voor meer nieuwsbrief aanmeldingen

Er wordt wel eens gezegd dat e-mailadressen het nieuwe goud zijn. Iedereen maakt zich nu vooral druk om het aantal social media volgers, maar je weet nooit zeker hoe lang je die houdt. Je database met e-mailadressen heb je wel controle over. Daar hoef je niet bang te zijn dat je na een verandering van algoritme geen e-mails meer kunt versturen. Maar voordat je die lijst kunt gebruiken, moet je natuurlijk wel eerst krijgen die nieuwsbrief aanmeldingen. We hebben een paar best practises op een rijtje gezet voor je.

Lead magnets met waarde

Lead magnets zijn een geweldige manier om je leads iets van waarde te bieden waar ze ook echt mee verder kunnen. Lead magnets kunnen in allerlei vormen komen. Een gratis download bijvoorbeeld, een e-boek, een checklist, een werkboek, je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel gebruikt als lead magnet. Zo biedt Leapforce een gratis toolbrowser aan.

Daarbij is het belangrijk om het geven van waarde altijd centraal te zetten. Wat heeft jouw (toekomstige) klant op dit moment nodig of welk klein probleem kun je op dit moment voor ze oplossen? Dat hoeven geen grote uitgebreide boekwerken te zijn. Soms is een template om bijvoorbeeld een eigen content plan te maken precies wat de klant nodig heeft.

Je hoeft ook niet bang te zijn dat je klanten zo helpt om iets doen waarvan je eigenlijk hoopt dat ze je inhuren. Door ze gratis waarde te bieden laat je zien dat je de kennis en vaardigheden hebt om ze direct te helpen. Als klanten dan besluiten iemand in te huren zullen ze direct aan jou denken. Want dat template wat ze gebruiken is toch wel heel erg fijn.

growth hacks, engineered marketing, Email marketing, tooling, Growth Hacking, Amsterdam, Leadgeneratie, Leapforce, Witold Rosendaal, Philip Hennemann, UX, Tools, Funnel Marketing, Online zichtbaarheid, A.I., Online Marketing, Experimenten, Dashboards, B.I., CRM, Loyalty, Customer journey, Digitale Transformatie, groeien, bedrijfsgroei, leads, deals, acquisitie, klanten werven, marketing, automatisering, prospects, data, website, social media, campagnes, ads, SEA, SEO, Zoekmachine optimalisatie, content marketing, Amsterdam, Growth Hacking Agency

Maak een content upgrades

Hoewel een content upgrade lijkt op een lead magnet, is het niet hetzelfde. Een lead magnet kan op zichzelfstaande content zijn, of zelfs een tool. Een content upgrade is extra informatie bij al bestaande informatie. Zo biedt Contently twee extra hoofdstukken aan bij hun boek The Storytelling Edge zodra je het boek koopt en je inschrijft voor de nieuwsbrief.

In zijn meeste simpele vorm is een content upgrade een extra stuk content, bijvoorbeeld een pdf, in ruil voor een e-mailadres. De content zorgt voor extra informatie en verdieping.

Haal alles uit je e-mail handtekening

Een simpel trucje is om in je e-mail handtekening te verwijzen naar je nieuwsbrief. Bijvoorbeeld naar je lead magnet te verwijzen. Hoe meer mensen zien dat je een nieuwsbrief hebt, hoe meer mensen zich inschrijven. Het klinkt heel simpel, maar als mensen het bestaan er niet van weten, kunnen ze zich ook niet inschrijven. De e-mail handtekening is een geweldig gratis manier om je nieuwsbrief extra onder de aandacht te brengen. Maar let er wel op dat je echt waarde biedt en goed communiceert wat mensen uit de nieuwsbrief halen zodat je geen valse verwachtingen schept.

Guest posting voor meer nieuwsbrief aanmeldingen

Guest posting of gast bloggen is niet alleen een goede manier om meer mensen kennis te laten maken met je bedrijf, het is ook een hele goede manier om mensen enthousiast te maken voor je nieuwsbrief. Het is de perfecte manier om je kennis voor een groot publiek te krijgen en daarbij een content upgrade aan te bieden. Zo bereik je niet alleen maar mensen met een stuk content, je geeft je nieuwsbrief ook gelijk een boost. Win-win toch?

Email je LinkedIn contacten

De kans is groot dat je op LinkedIn met veel mensen verbonden bent waar je eerder mee samenwerkte, of (oud) klanten. Deze mensen kennen je en vertrouwen op jouw kennis en vaardigheden. Een LinkedInberichtje is met de vraag of ze zich willen inschrijven voor jouw nieuwsbrief om op de hoogte te blijven is natuurlijk zo gestuurd. Als je dat combineert met een lead magnet waar ze iets aan hebben, is de kans groot dat de leads zich meteen inschrijven.

Er zijn dus genoeg experimenten die je kunt proberen om mensen enthousiast te krijgen voor je nieuwsbrief. Welke dat zijn hangt af van je bedrijf, je diensten en je leads. Door veel te experimenteren en je nieuwsbrief op verschillende plekken te promoten kom je er vanzelf achter wat werkt voor jouw specifieke situatie.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Een reactie plaatsen