IT bende bij de backoffice: eerst opruimen, dan groeien

Backoffice is vaak overal een klerezooi!

Wie wil er eigenlijk niet groeien? Dus dat is een gemakkelijke binnenkomer. Door middel van allerlei mooie tools en digitale experimenten vergroten wij online zichtbaarheid en tractie. Alleen zodra wij dit vertellen, komen we vaak tot de conclusie dat het een grote IT bende is bij de backoffice. En dat de backoffice de nieuwe commerciële stroom daarom helemaal niet aan kan.

De data die de digitale tractie aan de voorkant genereert, belandt vaak in de achterkant in het paradijs van ongekoppelde systemen, een wirwar van spreadsheets en soms nog een verdwaalde rolodex. Dat moeten we dus eerst oplossen. Dus met een goed CRM, gekoppeld mailsysteem, gekoppelde website formulieren, dashboards, service apps, offerte systeem en zo verder, zodat alles eenduidig, geïntegreerd en accuraat wordt vastgelegd en weer gebruikt kan worden.

Want de praktijk is dat er talloze spreadsheetjes zijn met informatie van dezelfde personen met betrekking tot hun aanwezigheid op een beurs of seminar, interesse in een campagne, getarget in een mailing, geïnteresseerd geweest in een brochure of white paper. En dan zitten er nog gegevens in systemen die niet gekoppeld zijn, of spontaan binnen de organisatie zijn begonnen.

Die bestanden staan all over the place, believe me. En o ja, wat voor data zit er extern gekoppeld in Slack, Yammer, Whatsapp en wat dies meer zij groepen? Welke data staat op de Onedrive van de gefrustreerde Sharepoint gebruikers in je organisatie? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Dus opruimen die IT bende!

Niet alleen om de voorkant te versnellen moet de achterkant een geoliede machine zijn, maar ook de AVG (GDPR) is trouwens al genoeg reden. Leapforce helpt graag de boel lean and mean te maken. En daarna meteen door met de versnelling aan de online voorkant.

1 gedachte over “IT bende bij de backoffice: eerst opruimen, dan groeien”

Een reactie plaatsen