5 social media marketing trends voor 2019

Social media marketing trends om in de gaten te houden

Als het aankomt op trends kun je er niet vroeg genoeg bij zijn. Dat dacht sitepronews.com dus ook en daarom publiceerden zij nu al een stuk over dé social media marketing trends voor 2019.

Sitepronews.com identificeerde de volgende vijf trends:

Social listening

Bij social listening gaat het niet om het reageren op berichten waarin je bedrijf getaged is, maar juist on de andere berichten. Waarom dat belangrijk is? Omdat 96% van de mensen over bedrijven praten zonder ze te volgen. Een goede mogelijkheid dus om in gesprek te gaan met mensen die al over je bedrijf praten.

bron: https://imgur.com/0cU8J99

Influencer marketing

Influencer marketing is helemaal hot op het moment. En dan hebben we het niet over een celebrity die weer een parfum of een paar schoenen aanprijst. Dit is in B2B nog wat minder gebruikelijk, maar dit is zeker een ontwikkeling om in de gaten te houden. We hebben het over mensen die met plezier een product of service gebruiken en dat delen met hun publiek. In 2016 zei een rapport dat voor elke $1 een bedrijf in een influencer investeert de opbrengst $6.50 is. Zeker de moeite waard dus.

User-generated content

Met social media is mond tot mond reclame weer de meest effectieve vorm van marketing. Het gebruik van user-generated content sluit hier perfect op aan. Het komt authentiek over, zonder dat een product met sales praatjes verkocht wordt. Een goed voorbeeld is de  #IWorkFromHere campagne van Hootsuite waar mensen hun werkplek laten zien.

Bron: https://imgur.com/B1ECW2L

Messenger marketing

Het gebruik van messenger marketing is niet helemaal nieuw, maar wel heel effectief. Albert Heijn maakt er bijvoorbeeld gebruik van met hun recept van de dag op Facebook messenger. Het is een vrijwillige dienst die mensen kunnen gebruiken en gemakkelijk voor aan en af kunnen melden. Op deze manier kun je als bedrijf heel simpel aansluiten op de behoeften van je klanten.

Ephemeral content

Ephemeral content is visuele content die niet permanent is. Daarbij kun je denken aan Instagram stories, Snapchat en Facebook stories. Het werkt zelfs zo goed dat Instagram en Snapchat dagelijks bijna 450 miljoen gebruikers hebben. Het voordeel is dat de content van nature een vorm van urgentie creëert. Heb je het niet optijd gezien? Dan heb je het gemist.  Een goede kans dus om mensen aan je te binden.

Benieuwd naar het hele artikel? Lees hier het hele artikel.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Stephanie de Geus

Storyteller in hart en nieren. Stéphanie werkte als magazine hoofdredacteur in Engeland voor ze naar de online wereld vertrok. Ze wordt enthousiast van alles wat met technologie te maken heeft, leest zichzelf een slag in de rondte en vindt overal wel een verhaal.

Een reactie plaatsen