Artificial intelligence in content marketing

Artificial intelligence in content marketing is de toekomst

Tegenwoordig is overal content. Het is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hoe kom je daar als (content) marketeer doorheen? Volgens HubSpot is artificial intelligence in content marketing de toekomst.

Dat betekent niet dat AI al die geweldige stukken voor je gaat schrijven, zo goed is de bestaande AI nog niet. Wel kan AI je helpen met het analyseren van de beschikbare data en het personaliseren van de content. Uit onderzoek is gebleken dat persoonlijke content die de leads direct aanspreken 80% effectiever is.

 

null

De conclusie is dus dat je voorlopig nog wel je eigen content moet creëren. Op deze manier kun je een hoge kwaliteit waarborgen. En die kwaliteit is nog steeds het belangrijkste onderdeel van je content creatie. Het doel van elk stuk content is en blijft dan ook waarde leveren aan je leads. Maar met behulp van AI kun je wel zorgen dat de juiste mensen het zien én dat ze zich aangesproken voelen zodat je content meer impact heeft.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Stephanie de Geus

Storyteller in hart en nieren. Stéphanie werkte als magazine hoofdredacteur in Engeland voor ze naar de online wereld vertrok. Ze wordt enthousiast van alles wat met technologie te maken heeft, leest zichzelf een slag in de rondte en vindt overal wel een verhaal.

Een reactie plaatsen